17 februari 2020

Storm ute värme inne

Då var det återigen dags för lite sjukstuga. Hugo vaknade å mådde inte bra. Han kändes febrig och energilös då han fick starta första skoldagen efter lovet med att vara hemma.

Jag jobbade fram till lunch sen åkte jag hem till honom. Så skönt att sluta vid lunch! Skulle lätt kunna göra det varje dag. Synd bara att även lönen skulle halveras och inte bara arbetstiden.

Kom hem å vi åt lunch tillsammans. Sen var jag tvungen att ge mig ut i stormen. Det blåste och regnade så det kändes som jag skulle flyga iväg. Ebbe var nöjd ändå. Han bryr sig inte lika mycket om vädret som sin matte.


Efter vår skogspromenad så hade Leah kommit hem.

Skulle haft ett besök hos kiropraktorn idag men hon var också sjuk så fick ändra tiden. Jag har faktiskt känt mig mycket bättre i ryggen idag. Sov dåligt pga den inatt, men bara jag kom igång så kändes det bättre och bättre under dagen.

Jag testade å åkte å tränade vilket faktiskt gick väldigt bra! Undvek en del övningar för att inte råka göra något dumt med ryggen. Körde mest armar och mage och då kändes det som vanligt. Så skönt!


Jag har till och med hunnit laga mat utan stress ikväll. Leah och Pontus är iväg och tränar tennis nu och jag och Hugo ligger i soffan och lyssnar på vinden utanför fönstren som viner rätt bra. Har tänt en brasa i kaminen så här inne har vi det varmt å skönt!


//Sofie 

Inga kommentarer: