01 februari 2024

Bättre start och sämre avslut

 


Onsdagen började så bra med ett rövpass innan dagen sen drog igång på allvar med allt det där andra. 

Sen när jag skulle hem på eftermiddagen ja då sket det sig. Inställt tåg, som blev till ett försenat tåg? Ja, jag kommer knappt ihåg då de ropade ut så mycket olika i högtalarna. Jag kan på riktigt inte förklara känslan när de ropar ut att tåget är försenat/inställt. Igen. 


Allt blir på riktigt bara...svart? Hatar det av hela mitt hjärta och lite till. Igår tog det 45 min extra för mig att ta mig hem. Det här med att östgötatrafiken inte tycker att deras resenärers tid är något värt har jag så svårt för. 


Så mycket som ska göras och tidsschema som redan är späckat för att få ihop livspusslet. Sen blir det bara pannkaka av allt pga försenade och inställda jävla tåg. Hela tiden! Och då blir jag bara ännu mer stressad när det inte går ihop sig och vi måste planera om allt...


De kunde ju inte direkt skylla tågstrulen på vädret igår. 


Handlade mat i stress och sen for jag för att hämta Leah och sen hem. 


Hittade den här i kylen men nja. Det ska vara marabou annars får det va. Kollade på tv/läste bok och sen gick jag och la mig. Det var den onsdagen. Nya tag mot torsdagen. 



//Sofie 

Inga kommentarer: