21 februari 2024

Farliga ting i skogen

På förmiddagen tog jag med Ebbe på promenad. Kom på en sväng jag kunde gå med honom där han kan gå lös nästan hela rundan. Perfekt då jag är lite rädd att han ska dra till i kopplet så jag får ännu ondare i min stackars rygg. 

 

Det är fortfarande en del snö kvar inne i skogen men runt om har det smält bort rätt så bra. 

Rätt som det var när vi gick där i skogen så hittade vi en ballong. Den var Ebbe väldigt skeptisk till. Han brukar inte reagera på ballonger, eller rättare sagt det har han aldrig någonsin gjort tidigare. Men han tyckte nog den här ballongen var felplacerad. Och det var den ju.


När pajen var uppäten fick Ebbe slicka formen. Gick sisådär då han envisades med att vara vid soffan hela tiden så formen for in under den. Fick slänga ner mitt ena ben som stöd. Mattes ben rycker ut i nöd! 


Annars var mamma snäll och följde med och handlade mat på Willys. Jag kände mig mycket bättre i ryggen idag. De där tabletterna jag fick utskrivet gjorde nytta. Är ju långt från helt bra men bättre! Har varit dåligt med förbättring så jag njuter av allt som går åt det hållet. En vecka har jag nu dragits med det här ryggskottet och jag längtar tills jag kan börja röra kroppen normalt igen. Slippa ha ont så fort jag gör vissa rörelser. 




//Sofie

Inga kommentarer: