26 februari 2024

Skratta bör man


Det blev fullt hus här hemma så Pontus fick sova på soffan men ensam behövde han inte känna sig. Både Gösta och Ebbe höll honom sällskap. Det är så mysigt att ha två hundar här hemma. Skulle det ha funkat med jobb och sånt skulle jag gärna ha en till. Skulle även gärna ha ett gästrum här hemma. Det saknas alltid ett rum när vi har övernattande gäster. 


Leah hon hade innebandymatch med 08-laget så hon åkte iväg på det efter frukosten. Jag drog iväg med mamma en sväng. Började att besöka några loppisar och sen blev  det ett stopp för energipåfyllning. 


Man vill ju inte riskera blodsockerfall. 


Besökte även favorit antikaffären. 


Längesen jag var här sist. Så himla mycket fint! 

Synd att man inte har en större plånbok och hus. 

Var även förbi bokhandeln och kollade in bokrean. Det blev två böcker som fick följa med hem. Svårt att låta bli. 


Åkte sen hem och hann vila en stund innan det vankades hemmamatch. Leahs lag som spelade och det blev en tuff match. De spelade inte alls så bra som de brukar och det blev en förlust den här gången. 

Började som sittande åskådare men fick stå sen då ryggen inte pallade. Tycker annars ryggen känts bra den här lördagen. 


Så pass att jag både lyckades få på mig strumpbyxor och stövlar kvällen till ära. Det var inte enkelt men det gick! Varför denna uppiffning?


Jag, Pontus och Gunnar hade biljetter till Jonatan Unge som var på besök med sin soloshow i Jönköping. 

Var lite orolig för hur det skulle gå att sitta ner i en dryg timme men det gick över förväntan! Kanske inte så konstigt då tiden flög förbi. Så himla kul att få se Jontatan Unge live för första gången. Han levererade verkligen! 


Har sagt det förr men jag säger det igen: det är verkligen världens bästa grej att gå på standup/humorshower! En stund man bara får skratta, det behöver man emellanåt. 




//Sofie


Inga kommentarer: