23 juli 2013

På Utflykt till Gränna

Barnen är med mormor och morfar i Gränna idag. Jag och Pontus ska iväg på grillkväll med femkamp hos Emelie och Dennis ikväll så mamma och pappa skulle ha barnen då. Men sen undrade mamma om barnen inte ville följa med dem till Gränna på dan också å det ville de ju mer än gärna. Leah sa knappt hejdå till oss när de åkte i morse/förmiddags:)

Pontus och jag ska måla. Måla måla måla måla. Massa som ska målas. Går sådär faktiskt. Dels sov vi alldeles för länge idag sen var jag tvungen att åka och göra ärenden på stan och Pontus verkar ha fastnat borta hos Emma och Per.

Han skulle höra med Per om vi kunde få hyra en skylift. Det skulle gå mycket smidigare och enklare att måla det som ska målas allra högst upp på huset om vi hade en sån. Istället för stege som vi har nu. Eller som Pontus står på och målar ifrån. Jag går inte upp på stegar. Jag har stegfobi. I alla fall för såna där höga stegar. Livrädd för att trilla ner. Byggställningsfobi har jag också. För den som undrar:)

Nej dags å göra nytta. Tjilivippen på er!

//Sofie

Inga kommentarer: