01 juli 2013

Sitter och blir arg

Tittar på TV från Almedal veckan och just nu är det diskussioner med Sverige Demokraterna om vad som är svenskt och vad svenskhet är. Som Pontus sa kan man inte bara få vara som man är. Så enkelt det vore då. Bara för man är svensk är man inte på ett visst sätt. Jo enligt en Sverige demokrat som fick frågan om varför han inte ansåg att Zlatan var svensk:"Sättet han talar på, sättet han går på.." Äh så med andra ord är inte en enda skåning som inte går som en catwalk modell svensk då eller? Så himla trög människa. Så himla trögt parti de där Sverige demokraterna. Så himla tröga människor som röstar på dem.

Hatar när jag blir så här uppretad speciellt på kvällen då kommer jag aldrig till ro:)

Min dag har annars bestått av en sväng till Linköping för ett möte och sen mys med barnen. Ikväll har jag klippt gräset i x-antal timmar. Kändes det som. Barnen var inte så samarbetsvilliga ikväll heller så nattningen tog en evighet. Hade en idé om att ta mig en löprunda ikväll men min energi tog slut. Har ju inte tränat något på över 2 veckor på grund av den där förkylningen. Inte bra alls för min lilla kropp. Speciellt axlarna känner jag av. När jag inte har styrketränat på länge så märker jag det direkt på mina axlar och ryggen. 1 styrkepass i veckan är minst vad de vill ha. Bäst jag ger dem det. Imorgon.

//Sofie

Inga kommentarer: