09 november 2018

Fredagsblomster

Fredag idag! Så skönt det ska bli med lite helg och ledighet.

Har haft en sån bra dag på jobbet idag. Det kändes faktiskt jobbigt att veta att jag inte ska vara kvar där och jobba. Det är ju väldigt roligt att jobba med barn. Synd bara att mina bihålor och min kropp inte tycker detsamma.

Kan även meddela att chokladbollarna som jag bakade och som var gjorda på dadlar....gjorde succé! Alla barn åt och alla ville ha mer. Ett barn utbrast :"De här är sååå mycket godare än de mamma brukar baka!" och ett annat: "Fröken kan inte jag få receptet så jag kan baka de här till min pappa?"

Helt otroligt att barn kan tycka om kakor som inte innehåller socker.

Kom hem och var helt slut så har inte gjort mycket alls i eftermiddag/kväll. Pontus står nu och lagar till maten. Grillad ryggbiff med rotfrukter i ugn och egen beasås till. Kommer smaka bra:-)


Fick en så fin blombukett av Pontus idag. Älskar att ha en bukett hemma ståendes på bordet (eller på pedestalen). Det blir tyvärr inte så ofta, men uppskattar det desto mer de gånger som jag får/köper mig en bukett:-) Det livar verkligen upp tycker jag.

//Sofie

Inga kommentarer: