02 november 2018

Nya ljus i vårt hus



Jag tog hand om en hel back gamla glasflaskor som jag inte hade hjärta till att de skulle slängas. Jag har dock inte riktigt vetat vad jag ska göra med alla dessa gamla glasflaskor. Jag hade en tanke att bara stoppa ner stearinljus i dem, men det var lättare sagt än gjort då inga ljus passade.

Mamma tipsade om att det finns ljushållare till flaskor så efter en googling hade jag beställt hem fyra stycken.

Och se så fint det blev! Riktigt nöjd med mina nya ljusstakar! Sugen på att beställa hem några till och göra fler ljusstakar av de andra glasflaskor med.


En annan ny ljuskälla i vårt hus är den här lampan. Denna, plus en till likadan, pryder nu taket i vår hall. Innan hade vi två fula plafonder från IKEA. Visst de uppfyllde sitt syfte med att skapa ljus men särskilt vackra var de inte.

Fick tips av en kompis på Instagram som hade köpt likadana lampor till deras nya kök. Finns på Jotex om någon mer är sugen:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: