02 november 2018

Intervallpass på löpbandet

I förmiddags var jag och körde ett intervallpass på löpbandet. Hittade tips på det här intervallpasset i en tidning för ett tag sedan. Det var riktigt svettigt och jobbigare än vad jag trodde.

Passets upplägg är:

5 minuter löpning - 1 minuts aktiv vila
4 minuter löpning  - 1 minuts aktiv vila
3 minuter löpning - 1 minuts aktiv vila
2 minuter löpning - 1 minuts aktiv vila
1 minuts löpning - 1 minuts aktiv vila
1 minuts löpning - 1 minuts aktiv vila
2 minuter löpning - 1 minuts aktiv vila
3 minuter löpning - 1 minuts aktiv vila
4 minuter löpning - 1 minuts aktiv vila
5 minuter löpning - 1 minuts aktiv vila

Avsluta passet med 5-0 minuters nedjogg.

Aktiv vila ska vara i ett högt vilade tempo. Typ lättare joggtempo/högt PW tempo.
När man springer ska man ha ett riktigt högt tempo så man får upp flås och plus rejält.

Svetten rann bra på mig efter det här passet. Kul med lite nya variationer av intervaller. Så lätt att man bara kör på med samma gamla vanliga.

Jag tycker det är roligt att sitta och leta nya övningar/pass till träningen men det har blivit lite dåligt med det på sista tiden. Det har nog att göra med att jag inte kunna träna så mycket som jag velat men nu är jag på G igen (om jag nu vågar skriva det).


//Sofie

Inga kommentarer: