27 november 2018

Kyla och onda bihålor

Vaknade efter en rätt jobbig natt så det fick bli en dag hemma. Haft sånt tryck i hela ansiktet av bihålorna så jag har sprayat nässpray och sköljt med koksaltlösning för glatta livet. Tror det har gjort en del nytta då jag inte alls har lika ont nu. Låter helt genomförkyld och snorig är jag, men det brukar jag ju vara:-)

Tog mig ut på en kortare hundpromenad i solen som lyset så fint förut.



Jag har annars försökt vila, men då vi haft två hantverkare nere i källaren hela dagen och en hund som varit mycket skeptisk till dessa så har det gått sisådär med det. Han har stått och morrat och skällt ner mot källaren till och från mest hela dagen.

Hoppas att de bli klara idag så vi har ordentlig värme snart igen. Svinkallt har det varit idag också, runt tio minus har det stadigt legat på. Tror som sagt det är det som spökar att det är därför jag blivit dålig igen. Min kropp klarar inte av det här kalla klimatet!

Har småstädat här hemma det jag orkat med. Kanske om jag har energi att jag plockar upp adventspyntet ikväll. Leah tjatar hål i huvudet på mig om att hon vill göra det. Se som sagt om orken och energin finns till det annars får vi ta det en annan dag.

//Sofie 

Inga kommentarer: