01 februari 2013

Blir man någonsin nöjd?


Med sitt hår? Jag har hela mitt liv velat ha långt hår. Har nu haft det sen september men är nu sugen på att ta ur hårförläningarna. Jag har aldrig varit helt nöjd med håret. Det blev inte som jag tänkt mig alls faktiskt. Jag hade velat ha mycket mer. Mycket mer hår så att det hade blivit tjockare. Jag tycker inte om att jag inte kan ha håret hur jag vill för i vissa frisyrer så syns fästena och det är ju rena mardrömmen...

Men av ren snålhet (det kostade ju ändå en hel del att sätta dit det) så kommer jag ha kvar det. Till sommaren i alla fall. Sen blir det nog att gå tillbaka till mitt vanliga. Inte för jag kommer bli mer nöjd men jag inbillar mig att en förändring gör det bättre!

Min tanke när jag satte dit håret var ju att jag skulle få sånt där fint hårsvall som alla andra verkar få som sätter dit löshår. Eller som har långt hår överhuvudtaget. Men det verkar inte gå i mitt hår. Det verkar var helt omöjligt att få fint.

Jaja fast jag verkar ju inte vara ensam om att beklaga mig över sitt hår på huvudet (skriver huvudet så det inte ska bli några missförstånd).Vi får väl se vad som blir av det. Men det känns så tråkigt att jag aldrig blev nöjd med det efter jag gjorde hårförläningen. Fast jag blir sällan nöjd med håret. Eller som Pontus säger. Jag är ju aldrig nöjd haha:)

//Sofie

1 kommentar:

Jennie sa...

Får se om jag kan trolla när vi ska på Mello om en månad. :)
Ps. Hittade kidsens julklappar här hemma. Vet inte om jag ska posta eller ge då i mars. Är lite lustig form på en av grejerna men skulle säkert gå att skicka..