08 februari 2013

Gå ner i vikt?

Asså min kropp. Jag blir inte klok på den. Ni som följt mig här vet ju att jag kämpat en del med de sista kilona som etsat sig kvar på min kropp sen mina barn bott i den. Jag har verkligen skitsvårt att gå ner de där sista kilona. Jag tränar, tänker på vad jag äter, unnar mig i måttliga mängder, går promenader, röker inte, snusar inte, dricker vare sig kaffe eller coca cola, brukar inga andra droger heller för den delen, snabbmat äts sällan, dagliga promenader ja ni vet...

Nu till på köpet har jag inte ätit sen i tisdags vid lunch. Då jag och barnen var på MAX (apropå snabbmat äts sällan:). Sen åt jag lite frukt hos mamma på eftermiddagen men sen blev jag ju sjuk och har inte kunnat äta ordentligt. Bara dricka. Mest varmt te. Och några koppar varm choklad. Nyponsoppa fungerade bra ett tag, något glas med varm saft.. Sånt man brukar försöka få sig när inget annat går och man är sjuk.

Tror ni att jag gått ner något i vikt under de här dagarna på endast flytande föda? Nix. Visst det är ju inte de mest nyttiga dryckerna men kom igen!!! Det är rätt långt under kaloriintaget per dag som jag annars får i mig.

Ställde mig på vågen i morse och tänkte att något positivt kanske den här skit influensan fört med sig men nepp.

Åt tårta hos Erik sen. Den var god. Även om jag fick ont i halsen igen sen. Något enormt helt superbra tips mot halsont mottages tacksamt. Halsen gör inte alls så ont som den har gjort men tillräckligt ont för att jag inte ska kunna äta ordentligt ännu....

//Sofie

1 kommentar:

Sara sa...

Gurgla halsen med ljummet salvatten!!! Flera gånger om dagen!