25 februari 2013

Skitbil

Jag hatar vår lilla polo. Jag verkligen hatar den. Den har bland annat stannat 4 gånger för mig. Har aldrig tidigare blivit stående med någon bil men med denna skitbil har det hänt hela 4 gånger! Och såklart så har den aldrig strulat för Pontus. Det är ju hans pendlarbil till jobbet och den har minsann startat i ur och skur när han haft den. Den gick till och med igenom besiktningen smärtfritt. Hade det varit jag som skulle besiktat den så hade väl hela bilen rasat ihop och fått underkänt.

Och nu när Pontus är iväg och åker skidor så blev det den här bilen som fick vara kvar hemma hos mig. Fungerade faktiskt helt felfritt hela dagen igår! Kors i hela taket. Men såklart skulle inte glädjen få vara länge. Skulle starta bilen efter mitt jobbpass och det låter helt för jävligt. Visade det sig att hela avgassystemet är paj och därmed ingen ljuddämpare.

Polon tycker inte om mig. Det är helt klart. Och jag tycker inte om den.

Hugo och Leah poserar med sina hörselkåpor. Jag sa till dem att nu  kommer det låta illa när vi åker i bilen för den är lite trasig. Då var Leah inte sen med att leta fram sina hörselkåpor och sa att dem ska man ha på sig när det låter illa haha:)

Japp Leah åker nu mera framåt. Provade och vände henne för inte så länge sen. Och vet ni? Det är helt underbart att åka bil med fröken Gustafsson nu förtiden! Inget gnäll, inga arga utbrott och inga försök att ta sig ur bilbältet. Tror det är säkrare också med tanke på hennes tidigare tendenser att ta pressa sig ur bilbältet:)


//Sofie


Inga kommentarer: