09 februari 2013

Rivjärn till hals


Min hals gav upp. Den ville inte vara frisk länge. Kan inget äta, kan inte gäspa och minst av allt svälja. Det gör ont. Så inåta helvete.

Så det känns lite som jag är tillbaka på ruta ett igen. Pontus har snöjouren den här helgen också på sitt jobb. Och ni som bor i de här trakterna vet att det snöar. Massa. Så Pontus har varit i väg 7 timmar och jobbat idag. Barnen var hemma men sen kom snälla Jocke förbi och tog med barnen hem till sig. De skulle äta pannkakor med glass. Leah hade även bunkrat upp med både spel och pussel som hon tog med.

Roligare att leka med farbror än vara med mamma som ändå bara vill ligga i soffan och vila.

Kan tillägga att det verkar vara många sjuka. Så många att de ringt till mig dagligen sen jag blev sjuk om att jag kan få jobba. Sjuktider? Jo det verkar så.

//Sofie


Inga kommentarer: