25 oktober 2013

30 saker om mig


  • När jag häller upp något att dricka i ett glas fyller jag det knappt aldrig. Varför vet jag inte. Har alltid bara fyllt glaset halvt. Känns bäst så. Jag som alltid spiller:)
  • När lönen kommit in på kontot måste jag betala alla räkningar först innan jag kan handla något annat.
  • Kan inte stå still utan går alltid omkring när jag borstar tänderna. 
  • Är så kittlig att jag trillat omkull i duschen när jag skulle tvåla in mina egna fötter 
  • Tycker inte om att laga mat. Det är ont måste för mig. Tycker däremot om att baka men gör det sällan då jag tycker det är onödigt att baka sötsaker som jag inte kan låta bli att äta upp och matbröd är tråkigt att baka. 
  • Äter det mesta men har löjligt svårt att få i mig mat som är för starkt kryddad eller mat innehållande svamp. Mint är en smak jag får kräksreflexer av. 
  • Hatar smaken av kaffe men älskar doften! 
  • Mina tånaglar växer jättelångsamt. Klipper dem typ aldrig känns det som. 
  • Känner mig/har alltid känt mig väldigt medel. Är mellanbarn, hade VG i snitt i betyg när jag gick ut skolan, är inte lång å inte kort utan medel, inte tjock inte smal utan väldigt medel, aldrig varit den som stuckit ut men heller aldrig den som försvunnit in i mängden utan medel, springer inte jättefort men inte heller långsamt utan väldigt medel...:)
  • Blev jätteavundsjuk när jag var liten och storasyster Elin fick glasögon. Jag ville också ha glasögon. Idag vill jag inte alls ha glasögon (linser) fast jag nu måste annars ser jag inte ett skit. 
  • Mina ritkunskaper är obefintliga. Kan verkligen inte rita. Knappt jag kan rita en streckgubbe. 
  • Sjunger hellre än bra. Hittar gärna på egna sånger. Får ofta höra att jag ska sluta sjunga. Jag kommer bli en sån där pinsam mamma som skämmer ut mina barn när deras kompisar är hemma med att sjunga påhittade sånger:) 
  • De tråkigaste hushållssysslorna är diska och putsa fönster 
  • Handlar hellre gammalt/begagnat än nytt. Har alltid tyckt om loppisar, auktioner och secondhand, även som liten. 
  • Har dåligt morgonhumör och sover väldigt djupt när jag sover men har aldrig haft problem att komma upp på mornarna. 
  • Älskar oboy lika mycket som det är onyttigt. Köper därför nästan aldrig det.
  • Är jävligt envis och tjurskallig av mig
  • Men jag har däremot inget tålamod om det handlar om något jag är ointresserad av. Typ som när datorn går sönder. Den ska bara fungera och när den jävlas vill jag bara slänga ut den genom fönstret.
  • Älskar att duscha så varmt så att det nästan bränns mot kroppen  
  • Skulle behöva ha bättre självförtroende för det är något jag vill att mina barn ska ha
  • Skulle aldrig kunna ha ett jobb där jag inte får arbeta med människor
  • De två sakerna jag är mest rädd för i hela världen är cancer och att misslyckas med uppfostran av mina barn 
  • Hatar stök, vill ha ordning och reda omkring mig. Både utvändigt och invändigt. Det ska vara undanplockat både på och i byrån:) 
  • Jag tycker inte om HV71, moderaterna eller orienterare... 
  • Klara inte av att lyssna på något som jag inte tycker är bra på radion vilket kan resultera i att jag sitter och byter radiokanal 20 gånger under en bilresa som är tio minuter lång 
  • Har sällan ro att se klart en hel film eller läsa klart en bok om den inte är så bra att den fångar mig direkt. 
  • Får alltid höra att jag skrattar så roligt/har ett härligt skratt eller som en kompis var snäll och uttryckte det "Du skrattar som en skata. På ett positivt sätt!" 
  • Har aldrig haft något smeknamn förutom Jennies mamma som alltid kallade mig soffipropp när jag var liten:) 
  • Den här listan tog en evighet att skriva. Nu är det fan din tur att skriva en om dig så jag har något att läsa!:) 
//Sofie

1 kommentar:

Jennie sa...

HAHA! En massa minnen kom ju upp nu.. Kommer fortfarande ihåg när du tjöt för du inte fick glasögon och Elin sura för hon var tvungen att ha!

och orienterare...

och "ja kan dansa som en svaaaaaala.."

:)

Ska också skriva en. men de kanske tar ett tag så får se när den publiceras. :)