27 oktober 2013

Soppåse Doft

Här hemma har det varit stora rens och fixar dagen. Projekt "förbereda övervåningen för fortsatt renovering" har pågått här hemma. Det doftar nu sopsäck över hela huset. Det ha gått åt några säckar. Packa, rensa, sortera. Vad ska sparas? Vad ska slängas? Vad ska skänkas iväg? Vad ska säljas? Och kanske den viktigaste frågan. Vart ska vi göra av allt vi ska behålla? Alltså hela övervåningen (minus Leahs rum) ska ju tömmas. Några saker ska vi lämna där och några andra på ett annat ställe. Men vart ska vi ställa resten av sakerna? Typ såna frågor har ställts här hemma idag.

Ser fortfarande ut som kaos på övervåningen men jag börjar jobba först i morgon eftermiddag så ska fortsätta då.

Vår fina älskade Kia bil har ju lagt av också. Motorhaveri tror Pontus...Skit. Har ju både garanti och försäkring på bilen som tur är men det tråkiga är att dels att den närmsta kiaverkstad ligger en bra bit härifrån plus att vi är rätt (väldigt) beroende av våra två bilar. Se hur vi ska lösa det. Det gör vi nog på något sätt.

Nu ska jag slå ner röva en stund och sen gosa kudde. Är rätt trött. Känns helt konstigt när man ställt tillbaka klockan.

Ja just det! Apropå ställa tillbaka klocka; i år var första gången sen Hugo föddes som våra barn inte gick upp mitt i natten och trodde det var morgon. Kors över hela jävla himmelen:) Leah sov till klockan sju och Hugo gick upp tio minuter tidigare enligt honom själv. Det tror (eller jag vet) inte på men ändå. Hugo är så gullig han har börjat tala i tid så mycket som typ då. Men han har ingen aning om hur lång tid femton minuter eller 34 timmar är. Blir lite komiskt.

Ja just det precis som Jennie kommenterade så vann ju min favorit låt! Tyvärr missade jag programmet men får ta och se det på SVT play istället. Tur webbtv finns.


//Sofie


Inga kommentarer: