16 oktober 2013

Det blev ett päron istället för ett äpple


Jag har ju letat efter klädskåp till Leahs rum. Hittade tillslut ett som Pontus och hans far är iväg nu och ska hämta. Jag har ju velat ha ett skåp från möbelserien "äpplet" men hittade ett annat som visade sig vara från möbelserien "päron". Hade ingen aning om att det fanns en systerserie som hette päron men det blir nog bra det med:)

Men såklart! Var det ju en som lagt ut en säljesannons på facebook loppisen idag om ett exakt sånt klädskåp jag egentligen ville ha. Surt sa räven men jaja.

Det enda lilla "felet" med päronskåp är att det var i så mörkt trä! Jag hade velat ha det i något ljusare träslag.

Nu är ju Leahs rum väldigt ljust i övrigt så det kanske inte blir så mörkt i det rummet men annars får jag väl måla det i nån rolig färg. Turkost funderar jag på. Är så trött på vit när det kommer till möbler. Kul och liva upp det med lite färg ibland:)

Jag lyckades även pruta bort en tredjedel av priset på skåpet. Det gillar vi!

//Sfie






Inga kommentarer: