11 oktober 2013

Åh Underbara Klänningar!


Brudklänning. Jag har lite svårt att bestämma mig för vad för slags klänning jag vill ha sen i sommar. Ja lång tid kvar men man måste ju planera:) 

I alla fall så kom jag på vad jag vill göra. Igår kom jag på den idén faktiskt. 

Elsa Billgren har ju en Ateljé i Stockholm där hon hyr ut fina fest och bröllopsklänningar i vintagestil. Det vore något för mig! Jag som både älskar klänningar och gammalt det vore ju perfekt:) 

Jag kan lika gärna hyra en fin klänning som att köpa för när, när ska den klänningen användas nästa gång? Visst man kan sälja men det är inte lätt det heller. Har min balklänning som hängt i garderoben i flera år som jag försökt sälja i omgångar men inte lyckats. Nej jag har inte satt ut för högt pris. Tvärtom med tanke på vad jag själv gav för den. Men det är svårt att sälja såna typer av klänningar. 

Man kan även boka in möhippa så man får prova och frossa i alla dessa vackra klänningar hos Elsas Ateljé. Jag bara nämner:) 

För ni som känner mig vet att jag kommer totalvägra att gå omkring i ful utklädnad och sälja pussar på min möhippa. Vägrar var ordet. Har aldrig förstått mig på den typen möhippor/svensexor. För mig handlar det om att det ska vara något överraskande och roligt som man gör tillsammans med sina vänner mer än att bruden/brudgummen ska gå runt och göra bort sig och bli nersupen. 

Har precis börjat följa Elsa på Instagram och herregud så mycket fint hon visar upp! Ett till litet tips för er om är intresserade:) 

//Sofie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men Sofie du kan ju inte räkna med att få en hellugn möhippa heller!!;) Ngt galenskap måste man ju ha..allt kan inte gå lugnt till, sista tiden som ogift kvinna liksom;P hihi;) kram Emme

Zouphie sa...

Hellugnt skrev jag inget om men en möhippa som enbart går ut på förnedring är inget jag vill ha eller ställer upp på:-)

Anonym sa...

Haha näe men överraskningar o en del nya o roliga utmaningar kanske? Ska man skämma ut sig så får väl alla göra det eller hur??!;D kram Emme

Anonym sa...

Jag är glad att jag slapp någon pinsam möhippa!:) Hade total vägrat att klä ut mig och gå runt och samla pengar!
Så kul för er med allt planerande, bara att fråga om ni undrar något;)
Kram Cissi