26 oktober 2013

Uppdatering Uppdatering Uppdatering

Pjuu! Sätter mig ner en liten stund innan vi ska iväg igen på nästa grej. Men imorgon, imorgon är vi helt obokade och inget planerat. Ska ha en lugn hemmadag! Det ser jag fram emot.

Igår var jag och barnen lediga. Pysslade och grejade här hemma på dan och var iväg och storhandlade mat. På kvällen var vi och hade det trevligt hos Martin och Cissi. Tror vi var där straxt innan 18 och åkte hem runt midnatt. Barnen höll igång nästan hela tiden. Hugo som däckade på soffan men det gör ju han alltid:)

Idag har barnen varit med moster Elin på "potatisens dag" i Mjölby. De hade fikat och fått handla lördagsgodis plus fått varsin leksaksbil. Inte illa vad de blir bortskämda ibland.

Jag och Pontus drog till Linköping en sväng under tiden. Helt proppat med folk då det ju är lönehelg. Vi skulle inte ha något speciellt så utan kikade mest runt. Hittade en så himla fin overall till Leah! Hon har en som hon fått efter Alma så egentligen kanske hon inte hade behövt denna men den var nedsatt till mer än halva priset så jag vara bara tvungen. Alltid bra med extra ytterkläder:)



Nu ska vi snart iväg på 100 år kalas. Pontus moster fyller 55 år och morbror 45 år. Ska bli skoj men ska bli skönt när vi kommer hem ikväll sen igen också känner jag. Är inte helt hundra i kroppen. Har gått på alvedon både i går och idag. Hoppas jag inte blir mer sjuk nu. Orkar inte. Men det är värst på mornarna och kvällarna då känns det som huvudet är smockat med snor ungefär. Trevligt värre.

Nehepp dags och hoppa i kalasklänningen tror jag allt.

Hej på er!

//Sofie


1 kommentar: