13 oktober 2013

Veckans sista dag

Imorgon är det återigen dags för en ny vecka. Tyckte nyss det blev oktober men nu är vi ju redan halvvägs in i månaden! Galet.

Jag har jobbat idag också. Fy så trött och seg jag var imorse när klockan ringde. Man kunde ju tro jag fortfarande sov när jag påväg till jobbet svänger upp till dagis och kliver ur. Vid grinden tänker jag först:"fan barnen är ju kvar i bilen!" För att i nästa stund komma på att det är söndag och att jag inte alls har några barn med mig. Så himla blåst man kan vara...

Skönt att jag bara jobbade dagtur idag. När jag kom hem hade Pontus och Gunnar (såklart med Hugo och Leahs hjälp) kört in massa ved i källaren så nu är det fullproppat i pannrummet. Underbart!

Sarah och Krille var också här på besök när jag kom hem och rätt som det var blev det kväll. Barnen sover. Eller ja de ligger i sina sängar. Pontus är hurtig och åker rullskidor. För min del har träningen knappt existerat den här veckan tyvärr. Men så är det ibland. Nya tag imorgon!

Nu ska jag krypa ner i soffan med mina tänd ljus och inte göra ett skit. Eller jo jag ska invänta Partaj:-)

//Sofie

Inga kommentarer: