11 april 2015

Ensam hemma

Igår kväll när jag kom hem från jobbet var det high life här minst sagt. Gud vad barnen var igång och jag ville bara ha lugn och ro! Nu när jag har kommit hem från min jobbkväll och jag är själv hemma så vill jag inte alls ha lugn och ro...Gud så tomt och tyst det är! Nu saknar jag min stojiga familj.

Pontus är på pubafton och barnen sover hos mormor och morfar. Jag har jobbat delat och det är väl min dag. Var hemma några timmar på dan som jag utnyttjade med att städa av det värsta här hemma och tvätta ett par maskiner tvätt. Hade lite sug på att träna men det får vänta. Ska inte börja för tidigt efter den här sjukdoms veckan.

Så har precis ätit vaniljglass för att trösta mig i min ensamhet. Se hur magen reagerar på det. Den har varit som den ska nu men har varit försiktig med vad jag stoppat i mig. Men glass gör väl bara magen glad är det inte så?:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: