02 april 2015

Påskledig

Idag gick jag på ledighet! Är ledig heeela påsken. Kors i taket☺ ska bli så himla skönt även om det kunde börjat bättre...

Min fot gör fortfarande ont. Ringde vårdcentralen igår men får inte komma då det inte finns tider nu innan påsk. Suck! Hoppas det går över av sig självt men jag tvivlar. Jag har haltat fram på jobbet både igår och idag. Gör så himla ont när jag stödjer på foten!

Hade möte på jobbet igår eftermiddag  (helt meningslöst) så var hemma sent.
Stressade hem för igår var det nämligen jag som stod för middagen och gjorde flygande Jakob till födelsedagsbarnet. Tårta fick han ju redan i måndags så det slapp jag stressa med i alla fall. Var så trött igår och somnade på soffan redan vid åtta så det blev inte så mycket annat gjort här hemma.

Idag har jag också jobbat. Skulle gått ut ikväll med Noomi med fick ställa in då min fot är som den är...så tråkigt hade sett fram emot det! Även fått ställa in alla träningspass jag varit bokad på i veckan med då jag inte vågat utsätta foten för påfrestningar. Känns bara så typiskt att foten ska krångla så man får ställa in massa roligt😦

Jag pratade med svärmor i telefon förut idag och svärfar har blivit dålig och fått åka in med ambulans. Vi har inget mer hört än men håller tummarna för att det inte är något allvarligt! Så ja lagom kul start på den här påsken! Är ju ledig i alla fall så hoppas allt annat ska ordna till sig med så vi alla kan få njuta av påsken och ledigheten.

Pontus har i eftermiddag varit med barnen hemma hos sin bror och rastat av dem hos sina kusiner. Fick denna bilden skickad till mig förut. Nöjda barn som åker traktor❤

Jag har försökt göra hemmet lite fint inför helgen under tiden de varit där. Tvättat, dammsugit hela huset och plockat undan all skit som legat framme över allt. Satt upp lite färgglada fjädrar i busken utanför. Ska ge mig ut igen och ta in lite ris också. Inte hunnit med nåt sånt i veckan men nu så ska det äntligen bli ordning på torpet☺

//Sofie

Inga kommentarer: