25 november 2017

Al Pitcher i Linköping

Igår kväll var jag och Pontus inne i Linköping igen. Vår nya fredagstradition kan man tro:-) Vi besökte återigen Konsert och Kongress, men den här gången för att se Al Pitcher. Vi har varit och sett hans tidigare föreställningar med och det var lika bra den här gången. Skrattade konstant i över en och en halv timme.


Knäppte bara två bilder igår så får bjuda på dem. Den ena precis innan föreställningen började och den andra i parkeringshuset efteråt. 


Jag som alltid tänker att jag ska bli bättre på engelska och typ börja läsa engelska böcker etc, men det är ju mycket roligare att gå på stand up. Det får bli mitt nya nyårslöfte. Att bli bättre på engelska med hjälp av att gå på engelsktalande stand up. Kanske inte finns så gott om det i Sverige, men vad gör väl det? Åka till London är ju alltid trevligt.

Att gå på humorshower/stand up eller liknande gör så gott för själen. Underbart att bara kunna få sitta och skratta i ett par timmar. Hur ofta gör man det annars liksom? Det är många bra komiker som är ute och turnerar med sina olika shower just nu.

David Batra skulle jag gärna vilja se, även Johan Glans, Henrik Schyffert och Jesper Rönndahl. Sen är det så mycket andra bra saker jag skulle vilja gå på. Peter, Bruno och Matilda ska ut på turné och även musikalen book of mormon är några grejer jag så gärna skulle vilja se. Listan kan göras ännu längre. Synd att man inte är gjord av pengar och tid. Kostar ju en slant när man ska köpa biljetter men åh vad det är kul! När jag är pensionär och har tid över varenda helg så ska jag gå på olika föreställningar. Det ska jag ha som mål med mitt pensionssparande. Tills dess får jag väl gå på de shower och föreställningar som jag har möjlighet till:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: