28 november 2017

Grönkålschips

Sist jag var i mataffären så köpte jag grönkål för först gången i mitt liv. Min tanke var att testa och göra grönkålschips! När jag varit ute och jobbat har vi fått det ibland på de olika förskolorna. Första gången jag smakade blev jag helt paff. Så gott! Ser inte alls något vidare ut, men smakade jättebra. En favorit hos många barn är det med.

Så googlade fram recept och satte igång. Jag tog lite efter vad jag tyckte kändes lagom. Ner med grönkål i en bunke och så på med olivolja och massa flingsalt. Jag hade även på lite lökpulver för extra smak. Lägg ut på en plåt och låt stå i ugnen i 200 grader i cirka 10 minuter. Klart!



Älskar när jag kommer på något som jag både tycker om och som inte innehåller socker. Leah gav tummen upp hon med så det här kan bli en ny favorit här hemma.

//Sofie 

Inga kommentarer: