14 november 2017

Då var det kväll igen

Tisdagen kom och snart har den passerat. Min dag? Ja, ungefär så här har väl den varit.

Jobbade, hämtade hunden, hem och skrev handlingslista, lämnade Hugo på innebandyträningen, handlade, gick hundpromenad, hämtade Hugo, åkte hem och gjorde läxor med barnen, åt middag, nattade barnen, duschat och ja nu sitter jag här vid datorn och skriver några rader.

Kul förövrigt att Sverige tog sig till VM igår! Hugo gick all in idag och var Sverigeklädd från topp till tå (nästan) och var så glad över att vi ska få spela VM. Ännu en anledning att se fram emot sommaren:-) Jag får väl sova mig igenom alla Sveriges matcher då med för det är när jag somnat ifrån matcherna som det gått som bäst.

Ska ta och gå ner och lägga på några vedpinnar i pannan nu och även passa på att tömma tvättmaskinen som stått och pipit i all evighet om att den är färdig. Varför kan den inte bara låta en gång för? Varför måste den vara som ett trotsigt barn som tjatar hål i huvudet på en? Dagens i-landsproblem jag vet.

//Sofie



Inga kommentarer: