21 november 2017

Alldeles för mycket dag

Den här dagen alltså...Jag längtar så till sängen! Känner mig komatrött efter den här dagen.

Leah hade feber igår och för att vi skulle slippa vabba idag så fick Leah vara hos min mamma. Så i morse gick jag upp innan klockan 5 för att hinna göra mig i ordning (behövde ju duscha såklart med), väcka barn, se till att de fick med sig alla sina saker, packa ihop Hugos innebandy grejer och sen iväg! Lämnade Hugo på fritids redan straxt efter 06 och sen vidare mot Boxholm.

Lämnade av Ebbe och Leah hos mamma och sen vidare mot jobbet. Ringde och skällde lite på min man däremellan med. Det fanns absolut ingen spolarväska i bilen (som jag sagt till om att det behövdes fyllas på) samt knappt någon bensin. Var rädd att jag inte skulle ta mig fram och tillbaka från jobbet men det gjorde jag.

Som tur var en rätt lugn dag på jobbet även om det tog på mina krafter. Är inte bra i kroppen, börjat få tillbaka den tryckande känslan i bihålorna igen.

Direkt när jag slutat stressade jag till skolan för att hinna till utvecklingssamtalet med Hugo. Det gick så bra! Han är så redig våran pojke:-) Han har utvecklats så bra både i svenskan och matten. Sköter sig fint både i klassrummet och på rasterna. Räcker gärna upp handen och är duktig på att komma ihåg saker. Brås på sin mor, det hör ni ju:-)

Sen hade Hugo egentligen innebandyträning efteråt, men han var rätt sliten efter allt så skippade den idag. Åkte hem och då kom mamma med både dotter och hund. Leah har varit pigg och feberfri idag så imorgon blir det skola igen.

Pontus slängde ihop mat och jag har vikt tvätt i mängder. Även hunnit slänga in några maskiner med smutsig tvätt. När vi ätit klart gjorde jag läxorna med barnen och röjde i köket. Nu är de nattade och jag ska ta tag i det sista med tvätten. Pontus är iväg och hämtar hem den här sängen vi köpt till Hugos rum.


Åh, jag tror verkligen att den kommer bli så bra i hans lilla rum! Nu är det bara det att vi måste tömma rummet och börja med tapetseringen så det blir klart innan vi kan ställa dit sängen... Sen har vi hallen som fortfarande inte är klar och ett båtskjul som ska grävas och göras i ordning i helgen. Vet liksom inte när vi ska ha tiden till att hinna med allt? Just nu känns det mest stressande. Dygnet skulle ha fler timmar!

Det känns i kroppen och huvudet att det gått i ett den här dagen. Fy, jag avskyr nästan när det blir så här. Fullt ös från tidigt morgon tills dess att man är i säng.

På tal om säng så ska jag göra mig i ordning och lägga mig där snart. Ska ta tag i och börja i Björnstad som jag köpte i somras (!) men inte läst än. Pontus tyckte den var bra och vad jag hört av andra som läst den så har den gått hem hos dem också.


Se hur långt jag hinner innan ögonen stängs...

//Sofie 

Inga kommentarer: