11 november 2017

Fredagen den 10 november 2017

Igår var jag så trött på kvällen och så när jag äntligen orkade masa mig till datorn för att uppdatera här, nej då strulade Internet och ville inte fungera. Då gick jag och la mig istället.

Nu verkar det fungera igen *peppar peppar*. Tänk vi ska behöva ha så opålitligt Internet och då bor vi bara några km från själva stan. Håller alla fingrar jag har i hopp om att vi ska få fiber hit ut snart. Är det någonstans fiber behövs så är det ju till oss som bor på landet, men vart grävs det ner? Inne i städerna...

Men men nog om det. Igår var jag ledig med dagen den gick i ett. Klockan ringde tidigt då jag hade tid för att ta cellprov (lämna cellprov? eller hur säger man?) så det passade bra att jag körde in och lämnade barnen till skolan och så åkte jag dit direkt efter.

När jag varit där blev det en sväng till mamma och pappa där Elin och Minna var på besök. Eller först besökte jag faktiskt mormor och morfars grav på kyrkogården. Hade med ljus och en krans som jag la dit. Längesen jag var där sist så det var på tiden kände jag.


Sen blev det bus med bästa Minna. Efter att mamma bjudit på lunch så tog jag med mig Minna för att överraska Hugo och Leah. De var inställda på att åka skolbuss hem efter skolan, men istället kom jag och Minna och hämtade dem. Succé!

Först hämtade vi Leah och därefter gjorde vi ett par ärenden på stan innan vi åkte tillbaka och hämtade Hugo.



Det var en lång väntan tyckte Minna innan Hugo kom ut från sitt klassrum. "Hugo komma, Hugo komma snart, Hugo dä inne, Hugo, Huuuugo!"


När alla barnen var hämtade så åkte vi till Mjölby. Drog en sväng förbi gallerian för att köpa fars dag present och sen var ju barnen bara såååå fika sugna! Gick förbi Anthony´s fik där barnen valde varsin glass (som om det inte redan var kallt nog) som de åt så nöjt på.

Elin möte upp oss där och Minna fick följa med henne hem. Innan barnen och jag åkte hem så blev det en sväng in för lite mathandling på Willys. Fy, så trött jag var när vi kom hem! Helt spyfärdig. Hoppade i myskläder och ställde mig och lagade middag. Blev faktiskt lite piggare. Hade hoppats ha ork och se hela matchen mellan Sverige och Italien, men somnade såklart. Sov så jäkla gött där i soffan tills Pontus väckte mig och meddelade att matchen var slut och Sverige vunnit med 1-0. Såna bra nyheter blir jag gärna väckt för:- )

//Sofie

Inga kommentarer: