29 november 2017

Många svordomar

Vågar inte gå ner och fråga Pontus hur det går i hallen. Tror aldrig jag hört honom svära så mycket. Jävla (för att stämma in bland svordomarna) hall alltså. Känns, just nu, som det värsta renoveringsprojektet vi haft. Jag tror jag håller mig här på övervåningen:-)

Barnen sussar så sött och jag med snart. Blivit mycket vilande de här dagarna då orken inte funnits till så mycket annat. Väntar på att känna effekt av medicinerna jag proppar i mig, men ännu har jag ingen större skillnad märkt tyvärr. Jag har kört in barnen till skolan på mornarna de här dagarna och därefter tagit med mig Ebbe på promenad. På mornarna känner jag mig som piggast.

Gått samma runda som tar dryga timmen att gå både idag och igår. Men efteråt har jag varit helt förstörd i näsan och som idag när jag glömde ta med mig näsdukar så är det kört. Gå och dra in snor gör att jag direkt känner av bihålorna. Det trycker och gör skit ont. När ska det här ta slut?

Fick kontakt med en gammal jobbarkompis som också lider av kronisk bihåleinflammation. Hon har haft det sen 2014, men tyvärr hade hon inget positivt att säga. Samma värk som behandlas med samma mediciner som inte ger någon effekt. Mycket sjukskrivningar från jobbet och aldrig få känna sig pigg eller energifylld. Precis så som jag har det. Jag har googlat och sökt så mycket kring det. Jag är rätt öppen för att testa det mesta som kan hjälpa.

Läste om någon som gått på akupunktur så jag funderar på att kolla upp det. Eventuellt andra naturläkemedel eller sätt som kan fungera. Äta för mycket antibiotika och kortison är ju inte bra så är verkligen öppen för att testa annat. Kan ju inte bli sämre som det känns just nu.

Fräschade iallafall till mig förut och följde med Leah på hennes tennisträning. Tänk vad en dusch och lite smink i fejjan kan göra. Kände mig genast friskare och bättre:-) Har en vinröd poncho på mig fast jag ser ut att vara helt klädd i svart. Värdelöst med ljuset så här års när man ska knäppa kort.


Förresten, i bakgrunden ser ni mattan! Är så sjukt nöjd. Passade in perfekt! Hoppas nu bara hunden och katten låter bli att förstöra den.


Hade visst tagit en bättre bild på den. Älskar färgerna!


Dessa fuskskinn hittade jag som fick bli nya mattor att ha nedanför sängen. Så himla gött att sätta ner fötterna på när man vaknar:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: