16 november 2017

Äntligen Internet

Vi har haft så dåligt Internet här hemma de sista dagarna! Igår fungerade det inte alls, så därav ingen uppdatering här i bloggen. Internet är man ju så beroende av år 2017 så jag förstår inte att det ska vara så jävla svårt att kunna leverera det? Fast visst är det nyttigt att vara utan ett tag ibland. Då har man inte möjlighet till att bara sitta och slösurfa (som jag så lätt kan göra) men samtidigt är det en massa måsten som man är beroende av att ha ett fungerande Internet till.

Idag efter jobbet hade vi stora städardagen här hemma. Hela övervåningen är nu skinnande ren efter att jag och barnen kavlade upp ärmarna och städade för glatta livet. Eller iallafall jag. Jag tycker det är viktigt att barnen får vara med och göra hushållssysslor, men när det kommer till att storstäda så vet i tusan. Jag gör det nog egentligen helst själv. Men vi körde på bra ihop ikväll och rent blev det.


Vilket värdelöst ljus det är att ta bilder i nu när det är så mörkt ute. Jag har alltså på mig ett par lila strumpbyxor i stark färg, men de ser mest svarta ut här på bilden.


Pontus slapp städa utan fortsatte istället och slet med renoveringen av hallen. Taket är målat och nu ska nya lister och dörrfoder upp. Fy, det är så mycket mer jobb än vad man tror innan man sätter igång och börjar renovera. Har som mål att det ska vara klart till första advent. Hoppas vi lyckas med det:-)

Nu ska jag hoppa in i duschen vilket är välbehövligt då jag känner mig rätt äcklig efter all städning. Imorgon är det fredag men jag ska faktiskt in och vara med på studiedagen som är med jobbet. Gör inget att jobba lite extra då det är kul att få vara med på såna grejer tycker jag. Sen på kvällen ska vi iväg på roligheter så det blir nog en bra fredag imorgon:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: