11 september 2024

10 september

Hade ont i ryggen den här morgonen så jag tvekade om jag skulle åka och träna eller inte. Pontus tipsade mig om ett stretchningsprogram i en app för ryggen så jag testade. Kändes faktiskt bättre i ryggen så jag tog mig iväg till gymmet och tränade ett pass sen. Tränade mest armar och axlar i maskiner då jag ville ta det lugnt med ryggen och det gick bra som tur var! 


Hade sen en flera timmars föreläsning framför mig. Det hela inleddes med massa teknikstrul men som tur var löste det sig så vi kom igång till sist. 


I pausen blev det smörgåsrån och Pepsi max för att tanka energi. Åt så många smörgåsrån asså. Älskar smörgåsrån men de mättar ju inte särskilt bra. 

Min rygg tyckte inte om att jag satt till så länge. Jag satt i soffan och hade bullat upp med kuddar bakom ryggen men jag kände att ryggen protesterade efter dessa timmar. 


Så när föreläsningen var slut tog jag med Ebbe på långpromenad för att få röra på kroppen och få igång ryggen. 


Något svalare idag men sånt fantastiskt väder! 


Det blev en väldigt sen lunch i form av fester med rester. En fiskfilé från dagen innan, en skvätt pasta som låg kvar i en påse längst in i skafferiet, grönsaker från tacosen vi åt häromdagen, lite överbliven riven ost och sås på det. Smakade bättre än vad jag trodde. 
 

Det blev inte så mycket mer pluggat den här eftermiddagen. Fick ett ryck och började städa badrummen, dammsög huset och grejade med tvätten. Så varm efteråt så Pontus och jag åkte och tog ett svalkande dopp. 


På kvällen sen satte jag mig en stund med datorn innan vi satte på en serie på tv:n som jag somnade ifrån. Japp det var min tisdag det. Tisdagen den 10 september 2024 närmare bestämt. 



//Sofie 

Inga kommentarer: