04 september 2024

Ännu en dag i skolbänken

Ännu en dag i skolbänken! Hade så fruktansvärt ont i min rygg efter gårdagen. Kände av precis där jag hade ont när jag hade ryggskottet så blev väldigt nojig. Men efter att ha tagit en värktablett så sov jag väldigt skönt och när jag vaknade var det som vanligt igen. En lättnad kände jag då jag inte orkar med något sånt nu. Ja, eller någonsin om jag ska vara helt ärlig. 

Dagen flöt på bra och jag lyckades avverka min presentation bland dem första. Så skönt att ha det avklarat. Jag hade bara suttit och tänkt på det hela tiden annars och inte kunnat ta in något annat. 


Vi var ett gäng som gick och åt lunch på ChopChop så vi kom tillbaka mätta och belåtna till eftermiddagens föreläsning. I slutet blev vi indelade i våra basgrupper som kommer arbeta lite mer ihop framöver. Rätt skönt att de delade in oss efter hur vi bor geografiskt så jag har mina basgruppskompisar inte allt för långt bort så vi kanske till och med kan få till några fysiska träffa då och då. 

Det var riktigt varmt den här dagen så jag drog direkt och tog med ett bad när jag kom hem. Sen lagades det samt åts middag innan vi for för att kolla på Hugo som hade hemmamatch. 

Det mörknar fortare och fortare nu om kvällarna. Det blev ingen jättespännande match. De vann med 10-1. Tyckte dock lite synd om motståndarna som fick byta ut sin målvakt som hade ont. Det är alltid tufft att byta ut målvakten. 


När vi kom hem var klockan rätt mycket så jag hoppade i säng rätt så snart. Lite småfrusen efter att ha suttit still på en läktare. Det var 20+ när vi åkte men framåt 21-tiden när matchen var slut hade det krupit ner till 14 grader. 


Det är varmt om dagarna men mörkret och de lägre temperaturerna på kvällarna och nätterna skvallrar friskt om att hösten är på ingång. 


//Sofie 

Inga kommentarer: