09 september 2024

Lördagen som var

 


Lördagens morgon bjöd på en godare form av frukost. Älskar när man gör smörgåsar med mycket grönt på. Sallad, gurka, paprika etc. förhöjer vilken smörgås som helt!


Sen blev det en tur bort till sjön för ett dopp. 


Så himla fantastiskt att man kan bada utan att frysa det minsta lilla och vi är i september månad. Tjatar om det men det är ju helt galet. Om en månad kan det typ vara snö? Svårt att föreställa sig men det är ju inte omöjligt. 


Svidade sen om för att dra iväg en sväng. Ingen ro att bara sitta hemma. Såg på Instagram att en favorit loppis publicerat lite bilder på vad som fanns inne just nu och där såg jag en såååå fin vas som jag ville slå till på.


Så det blev en sväng hit! Vasen var tyvärr redan såld men hittade två krukor som fick hänga med hem istället. 


50 kronor för båda! Så fina så det var ett kap. 


Till lunch blev det högrevsburgare. Hittade två förpackningar i en sån svinnlåda på ICA så tänkte att det blir en bra lunch. De vara bara så stora! Det var visst 150 grams burgare, trodde det var 90 grams så jag blev mätt, ja det blev jag. 


På kvällen sen drog jag och Leah för att hänga med Majken, Lykke och Tilde då deras föräldrar skulle iväg på middag utan barn. 
 

Lykke var inte helt piggelin då hon hade hosta så medan de andra stojade och lekte så hängde vi på trappen och tog fula selfies. 


Mamma var också med oss och vi åt middag tillsammans. Det blev pizza från Törget, alltid lika gott! 


Hugo kom förbi i sin a-traktor så han fick köra på sina småkusiner som väldigt gärna också ville åka med. 

Det var kö. De är ju tre stycken så det blev några rundor. 

Sen blev det en lugn kväll i soffan där vi kollade på julfilm. Ja, jag vet men det var det de ville kolla på och då fick det bli så även om det skär i hela mig att se julfilm när det bara är september månad. Det förtar det mysiga med julfilmer men vad gör man inte för sina syskonbarn. 

De skulle minsann vara uppe enda tills mamma och pappa kom hem men vid 22.30 somnade sista barnet. Vid tolvtiden sen när föräldrarna kommit hem så åkte vi hemåt. 



//Sofie 


Inga kommentarer: