06 september 2024

Husmoderlig

 


Den här morgonen bjöd återigen på träning för att starta igång dagen. 


Sen blev det gröt till frulle innan jag kopplade upp mig på datorn. 

När det blev lunchtid så passade jag på att ta med Ebbe och gå en promenad. 


Promenaden innehöll nämligen ett mål på vägen. 


Packade ryggsäcken med badkläder och så traskade vi iväg. En 5 km runda med ett badstopp halvvägs. Har gått/sprungit den här rundan så många gånger och gått/sprungit förbi den här badplatsen lika många gånger och ALDRIG sett någon bada här. 

Men den här dagen, då jävlar var det folk som badade här. 


Medan de andra badaran höll sig på bryggan så höll vi oss vid strandkanten. Först fick Ebbe bada och simma efter pinnar. 


Sen jävlar svidade även jag om till badkläder. Har jag gått i den här värmen och dessutom kånkat på en ryggsäck då ska jag fasen också bada. 


Det blev ett snabbt bad men det var så skönt. Älskar denna värmen och njuter varje dag den får vara här. Snart är vänder det ju. Det vet vi ju alla även ni som suktar efter mörkret och kylan. Flera månader av det stundar så håll ut hör ni och låt oss som gillar värmen få njuta. 


När vi fortsatte vår promenad så testade jag och vek av på ett ställe jag inte gått innan. Och vad fann jag väl där? En helt öde liten badplats, det var ju hit vi skulle gått! Jaja nu vet jag det tills nästa gång. 


Det var så skönt att komma ut och dels både få röra på fläsket lite efter att ha suttit still och sen ta ett svalkande bada. Trodde det skulle vara alldeles för varmt att gå men skogen skuggade bra så det bli inte alls så olidligt som jag trodde. 


Jag stod för kvällens middag även den här dagen. Lax i ugn med diverse saker jag hittade i kylen. Blev faktiskt gott. 


Sen åt vi äpplen som plockats från trädgården till efterrätt. SKOJA! Gjorde äppelkaka med vaniljsås. Så jäkla huslig jag är ibland alltså. 



//Sofie 


Inga kommentarer: