05 september 2024

Varmaste septemberdagen

Kan det varit den varmaste septemberdagen någonsin igår? I alla fall den varmaste dagen i september som jag upplevt. 


När jag var och tränade på morgonen var det inget vidare väder alls men då var ju inte klockan så mycket. 

Satt sen i digitalt möte med min basgrupp på förmiddagen och när jag gick ut vid lunch så slog värmen emot mig. 


Straxt över 30 grader. Me like! Blev bara aningens chockad då jag inte väntande mig sån extrem värme. 


Trotsade värmen och gick på en promenad med Ebbe på lunchen. Men jag tänkte faktiskt lite taktiskt och gick vid vattnet så han kunde få svalka sig. 


Och det gjorde han med nöje. Särskilt när matte kastade pinnar då kunde vi stått kvar där än idag om Ebbe fått bestämma. 


Men det blev en hel del bad även för mig den här varma dagen. Var tvungen att ta badpauser från skrivandet på datorn. 


Så fantastiskt att kunna bada ute och det är lika varmt som om det vore högsommar. 


Nackdelen med att låta Ebbe bada är att han alltid får för sig att rulla sig så fort han kommer upp från vattnet. 


Antingen haffar jag honom precis när han kommer upp ur vattnet men då blir det alldeles blött i hela bilen eller får jag honom att skaka av sig det värsta vattnet men då är han så jäkla snabb med att hinna rulla sig. Pest eller kolera typ. Tur han är söt. 

På kvällen fick jag äran att stå för middagen då Pontus var iväg. 


Ännu en badbild hann det bli denna onsdag då jag och Ebbe åkte och doppade oss på kvällen. Ja, många bad blev det som sagt denna fina varma septemberdag. 





//Sofie 

Inga kommentarer: