01 september 2024

Hämta från förskolan

 


Fredagen inleddes inte med gymmet utan med en promenad i elljusspåret med Ebbe för omväxlings skull. 


Det tyckte Ebbe var väldigt kul! Det regnade en del natten innan så det var rätt blött där i skogen. 


Efter promenaden så blev det en tur till gymmet. 

Åkte sen hem och åt frukost pch tog sen med Ebbe bort till sjön för ett dopp. 


Kast med pinne blev det såklart. Rbbes favorit syssla när man är och badar. Kastas inga pinnar så är det inte säkert att han badar ens. Gör i och för sig inget att han inte badar då det tar en mindre evighet för hans päls att torka. 


Har badat varje dag i augusti. Får se om det kommer fortsätta in även i nästa månad. Hoppas på ett sätt då det är så uppfriskande. Jag blir så mycket piggare efter ett bad och det säger Pontus med att han blir. 


Satte mig sen vid datorn en sväng innan det vankades lunch i finare form. Färdigköttbullar var längesen jag åt men det funkade. 


Satte mig sen i bilen för att åka och hämta barn. Inte mina egna utan först hämtade jag Minna i skolan och sen gick hon och jag för att hämta Bosse på förskolan. 


Det var lite si och så med att hitta till förskolan men vi kom fram till sist. 

Är det fredag bjuder moster på glass efter hämtning. Det hör liksom till. 


Jag köpte mig en jag också men den la Bosse beslag på. Han gillar glass mosters kille❤️


Vi drog sen hem till dem men Bosse höll på att riv huset så beslutade att vi skulle gå till en lekpark för att rasta av vilddjuret. 


Bosse är en unge som gärna är ute där han kan få härja fritt och lekplats är ju det bästa. 


Vi testade på prick allemansrätten kunde göra i lekparken. I topp låg dessa studsmattor. 


Men även gunga var en hit. 


Fast roligast var den här gungan som Minna kunde gunga med tyckte Bosse. 


Samtliga rutschkanor testades och det åktes flera gånger om. 

Mosters kille som gillar rutschkanor! 


Vi gick sen pch möte upp Leah som kom med tåget. Hon ville också hänga med kusinerna en sväng. Gick sen tillbaka till dem en sväng och hängde där innan vi tog bilen hem för fredagsmys med Pontus och Hugo. 


Åt grillat och sen kollade jag på Bäst i Test då ingen annan var intresserad av att kolla med mig. 


Ja, det var min fredag det. En riktigt pangfredag ändå! Så mysigt att få premiärhämta på förskolan. Hoppas det blir fler gånger. 



//Sofie 

Inga kommentarer: