16 september 2024

Kyligt men skönt morgonbad

en solig och fin söndagsmorgon inledde vi med att åka bort till sjön för ett morgondopp.


Soligt och fint var det men också kallt. Termometern i bilen stod på endast 3 plus grader. 


Det var så fint vid sjön denna morgon. 


Ebbe var först i och sist upp. Som det brukar vara. 


15 uppfriskande grader var det i vattnet. 

När vi kom hem igen så blev det frukost och därefter satte sig både Pontus och jag vid våra datorer. 


Han satt och gjorde massa jobb åt tennisklubben och jag pluggade. Plugg blev det men även lite nätshopping. Beställde nya träningsskor som jag varit i stort behov av rätt länge så ändå helt okej nätshopping. 


Timmarna gick och rätt som det var så blev det lunch och sen gjorde vi oss i ordning för att dra iväg på fotboll. 


Det vaknades bortamatch i Bankeryd så Pontus och jag följde med för att heja. 

Ebbe var också med så vi gick promenad under tiden vi väntade på matchstart. 

Vi kom tillbaka från promenaden så tog jag en till promenad. Det var fortfarande tid kvar innan matchen skulle börja och jag var törstig så gick bort till en Coop butik.


Köpte även såna här majskakor i miniformat. De smakade inte ett skit så det var ett rätt meningslöst köpt. 


När motståndarna gick ut på plan till uppvärmningen hörde jag hur killarna i det laget suckade och sa till varandra att det var då fan att de skulle spela på den här planen. De har ju aldrig lyckats vinna när de spelat på den här planen. 

Och så rätt de hade, de vann inte den här gången heller. Slutresultatet blev 4-1 till Tranås. 


Ebbe hade svårt att fokusera på matchen medan påsen med de smaklösa majskakorna var framme. 


När påsen sen stoppades undan kunde han slappna av. Så värst intresserad av matchen var han som vanligt inte. 


Kul att det blev en vinst när vi åkt så jäkla långt för en bortamatch så här en söndag i september. Det var inte så kallt men däremot var det galet med mygg så var glad att jag hade på mig ordentligt med kläder för att kunna ta skydd mot asen. 


Kockan hann dra iväg innan vi var hemma igen. Då blev det havregrynsgröt till kvällsmat innan jag sen däckade. Jag hade huvudvärk hela dagen som inte riktigt ville ge med sig. Det tar på krafterna så då somnar man ovaggad. 



//Sofie 

Inga kommentarer: