07 september 2024

En varm fredag


Det här med att plugga distans känns fortfarande ovant. Jag har kvar mina rutiner som när jag går upp, tränar etc. men jag saknar att åka iväg och träffa kollegor/klasskompisar. Även att vi har digitalaträffar så blir det inte detsamma. 


Har ju en tanke om att kunna kombinera jobb och plugg. Hoppas det ska kunna funka framöver. 

Fast en fördel är ju att jag kan vara mer flexibel nu, typ kunna gå till frissan när hon har en ledig tid. 

Min frissa har varit föräldraledig i ett par omgångar men börjat jobba så smått igen så då gäller det ju att haffa en tid. 


Visste inte alls vad jag skulle göra. Skickade och frågade Jennie (min egentliga förste frisör) och hon skickade bild och det blev det. Lite höstigare blond med mörkare botten och ljusa slingor. Blev så nöjd! 


Klippte av det slitna och gjorde det lite kortare bak för att ha mer frisyr. Blev så nöjd men glömde helt ta efter bild, får fixa det en annan gång. 

Älskar förresten när man får sånt här hos frissan. Det och en hög med skvallertidningar så klarar man sig väldigt bra när man sitter där med färg i skallen. 


Sen blev det mathandling innan jag for hem och åt lunch framför datorn. Oj vad jag tänkte få mycket gjort men oj så segt det gick. Kändes som hela huvudet var gjort av tuggummi. 


När Pontus kom hem passade jag på att ta en avbrott så vi drog och badade. Lika varmt idag som senaste dagarna. Helt underbart! 


Hugo hade sen träning i Boxholm på kvällen så jag skjutsade dit honom och under tiden blev jag bortskämd med räkmacka hos mor och far. Inte dumt alls en fredagskväll. 


 

//Sofie 

Inga kommentarer: