15 oktober 2008

God morgon onsdag!!

Jaha då var det återigen en ny dag:) Hugo och jag ska på "familjekällan" idag, ska bli roligt och få träffa lite annat folk:P Håller även på att städa bland alla mina skor..har behövt göra det länge men jag har dragit mig lite för det. Jag älskar mina skor men de är ju såå många och det tar ju så lång tid att gå igenom alla.. haha i-landsproblem or what? Men så är det iaf, jag menar lever man som vi i ett i-land så får man ju räkna med sådana problem:-)

Vill ni veta en läskig sak som hände i morse? Om inte så kan ni sluta läsa nu hihi:P
Jag står inne på toan och håller på att byta bajsblöja på Hugo och då tycker jag att det knackar på ytterdörren, men vem knackar tänker jag vi har ju en ringklocka ju..så jag fortsätter byta blöja hade ingen lust att gå ifrån då bara för att kolla dörren liksom. Men sen hör jag hur dörren öppnar sig och då när jag öppnar toadörren så står det en man i hallen! Tjena mitt bena vad rädd jag blev! Och precis då så vaknar Poker till liv inne i sin korg i sovrummet... Han börjar skälla på mannen i hallen som då blir så rädd att han springer ut genom dörren.. Asså shit, jag brukar ALLTID låsa ytterdörren när jag är själv hemma (något som jag ett antal gånger blivit hånad för). Men se vad som händer om man har dörrarna olåsta. Anledningen till att jag hade dörren olåst nu var för att jag hade ställt ut soppåsen utanför dörren och då glömt låsa igen. Undra vad mannen hade gjort om inte Poker varit hemma? Usch vågar inte tänka så..jag tänker ju alltid det värsta om allting. Otäckt sånt där.. mannen hade typ "östeuropeiskt utseende" så man anar ju vad han hade för planer. Låter väldigt fördomsfullt jag vet men vem fan går in i någons hem bara så där? Jag vill egentligen inte tro illa om folk som ofta får en massa skit bara för att vissa människor har fördomar mot dem, men det är ju lite svårt att inte få det då jag hela tiden blir motbevisad, så som med zigenaren som tänkte stjäla min handväska... jaja tur var väl att ingenting hände iaf. Nu ska jag ta och ge min son mat, han skriker så jag tror jag får tinnitus..:)