17 oktober 2008

Vad är det?

Nu har jag suttit i telefon hela jävla morgonen... Har ringt runt angående min knöl i vänstra bröstet som inte har försvunnit. Nu är det två veckor sedan jag var på vårdcentralen och den har inte försvunnit. Så på inrådan av de på vårdcentralen hörde jag av mig till förlossnignen i Eksjö för att höra vad de trodde om det hela. Men de tyckte snarare att det var konstigt att de hade sagt att jag skulle höra av mig till dem då jag i stort sätt inte ammat någonting..så de gav mig nummret till bröstmottagningen i Nässjö för de trodde jag skulle behöva göra mamografi?!. Fan nu börjar jag bli rädd på allvar.. tänk om det är något. Men när jag ringer ner till Nässjö så låter det bara upptaget i luren hela tiden. Så då provar jag att ringa till växeln för att få bli kopplad dit istället, för att se om det gick bättre. Och fram kom jag, men då är inte hon där som har hand om det så de sa att jag skulle återkomma på måndag istället. Ååh känns ju såå bra att vänta hela långa helgen på besked om vad jag ska göra.. och alla säger bara att: "Ja, men u vet att när man inte ammar så dra mjölken ihop sig så det kan ju vara en mjölkkötel.." och ja det hoppas jag också att det bara är men då vill jag gärna ha blivit undersökt innan man får den diagnosen, jag litar inte riktigt på att få höra att jag har mjölkkötelinflammation via telefonen... Jaja jag får skriva mer på måndag om det när jag vet mer. Nu måste jag ut med vovven som har fått vänta jättelänge nu på sin morgonpromenad.

Inga kommentarer: