23 februari 2012

Jag är så hälsosam!

Satt och funderade och egentligen är jag ju väldigt hälsosam av mig. Några exempel kommer:

- Jag röker inte och jag snusar inte
- Jag dricker inget med koffein i
- Jag tränar och rör på mig regelbundet
- Jag solar typ aldrig (möjligen nån timme sammanlagt på sommaren)
- Alkoholintag? Obefintligt..
- Äter i det stora hela bra mat. Hemlagad mat, inget halvfabrikat (eller jo korv då) eller helfabrikat.
- Dricker mycket vatten, det ska ju vara bra. Jag tycker mest det är gott och släcker törsten bäst
- Som hundägare är jag ju ute och går i ur och skur
- Jag är helt frisk. Har inga sjukdomar eller äter några mediciner.

Ja det var väl det jag kom på nu. Tror det kan vara flera som känner igen sig. Med tanke på mitt himla dåliga samvete som jag alltid får så fort jag äter någon godisbit eller likande så borde jag ju egentligen inte ha det. För i det stora hela är jag ju rätt hälsosam av mig. Plus i kanten för det!

Det gäller ju att se det positiva hos sig själv, det är man (eller jag i alla fall) väldigt dålig på annars.

//Sofie

Inga kommentarer: