22 februari 2012

Panikslagen fågel, elak katt, mamma med hjärtsnörp och två väldigt glada barn

Fy fan vilken action det blev denna morgonen.

Kajan (katten) drog in en levande fågel som hade panik för sitt liv. Helt ärligt jag trodde jag skulle dö. En fågel som flög omkring halvskadad med en galen katt efter. De var i hela huset (=fjädrar ÖVERALLT!).

Kajan la till sist ner fågeln och den låg helt stilla. Försökt få katten till och gå ut med den men icke. Tar då tidningspapper och ska plocka upp den. Då precis i det ögonblicket höll jag på och dö. Fågeln var inte alls död utan flög upp mitt i mitt ansikte och sen vidare upp till övervåningen. Kajan efter såklart. Och barnen efter. Asgarvade. Tyckte det var jättekul att deras mamma var superrädd och katten jagade fågeln.

Jag är fortfarande i chock. Lyckades få ner katt med fågel i källaren. Jag tänker aldrig mer öppna den där källardörren...Jag ser bara den där fågeln framför mig. Hemska bild.

Att en så liten fågel kan vara så hemsk. Precis efter jag tagit denna bilden (rätt så värdelös bild) så flög den upp igen. Kajan är oroväckande när en Blocketannons...

//Sofie

Inga kommentarer: