20 februari 2012

KassaBok

Hemma igen efter jobb, mathandling och jagande efter att få tag i en kassabok. Tänk jag skulle prova (en månad i alla fall) och skriva ner allt vi köper. Vara duktig och ha koll på ekonomin. Inte för vi har dålig koll innan men den kan ju alltid bli bättre:) Vet inte hur ofta jag tänkt att "jamen det är ju bara och gå in och kolla på Internetbanken och se hur mycket vi lägger på det ena eller det andra i månaden" Men gör jag det? Nej. Tänkt ge det ett försök och vara duktig och skriva ner allt vi köper. Se hur det går:)

Det svåra var att få tag i en kassabok. Används inte såna länge? Vi har ju på jobbet så det måste ju finnas och köpa. Men tydligen var det inte lätt. Vet inte hur många butiker jag var inne och letade i innan jag hittade den. Och då fick jag bara tag i en liten en. Jag hade velat ha en i A5 format men men. Bättre än inget:) 

Hann med och prata med Jennie i telefon också under mathandlingen. Bra när man kan göra flera saker samtidigt. 

Nu ska jag plåstra om Leah. Hon har ett sår på fingret som hon fick igår. Vet inte vad hon gjorde men himmel vad det blödde! 

//Sofie 

1 kommentar:

SoffiZ-Oliwer och Towas mamma:) sa...

Åh vilken bra idé! Var köpte du den?? :)