25 januari 2018

Grötfrukost


Jag kommer in i perioder när jag äter gröt till frukost. Jag står mig rätt bra på det så jag borde ju äta gröt till frukost iallafall i veckodagarna när jag jobbar. Jag har alltid kört på vanlig havregrynsgröt men så hittade jag den här på hyllan i affären för några månader sedan. Köpte hem för att testa och den var så god! Finns med hallon/blåbär också som är lika god den med. Rätt dyr gröt om man jämför med vanlig havregrynsgröt och man kan säkert fixa liknande gröt själv fast billigare. Men är det tidigt på morgonen så vill jag ha det smidigt och då är den här supergröten (?) perfekt. Framförallt är den god:-)

Ett litet tips så här på morgonkvisten.

Ska fixa till mig nu och sen ska vi åka till fritids och jobb. Barnen var uppe innan deras klockor ringde idag och på bra humör var de också. Älskar såna mornar. En bra morgon lägger grunden för resten av dagen!

//Sofie 

Inga kommentarer: