12 januari 2018

Nya knoppar

Tänk vad en sån liten sak som några nya knoppar till en byrå kan göra!

Eller nya och nya, de har 50 år på nacken de här knopparna och fina är de! Jag hittade dem via en loppis på nätet och kunde inte motstå att köpa dem till byrån i hallen. Jättefina glasknoppar från 1961 som är tillverkade på något glasbruk i Sverige. Bara det att det står MADE IN SWEDEN tycker jag om:-)

Vi köpte ju en stor byrå på IKEA att ha i hallen. Har tyvärr ingen egen före bild på hur byråns knoppar såg ut så tog en bild från IKEA:s hemsida för att kunna visa och jämföra.



En byrå som finns i hundratusentals hem blir ju lite mer personlig med andra handtag/knoppar.



Visst är de fina! De skiftar i en brun nyans, ja nästan lite orange. Tycker de passade jättebra till den svartbruna färgen på byrån.


Såklart passade de inte riktigt när jag kom hem och skulle skruva dit dem, men då är det tur jag har en påhittig och händig Pontus som löser det mesta:-)

Är riktigt nöjd med byrån nu. Kändes så tråkigt att det inte blev en inbyggd garderob som vi tänkt från början. Lyckades inte heller hitta någon fin gammal möbel att ha där som jag hade velat, men det här blev ju bra det med till sist:-)

//Sofie 

1 kommentar:

Jennie sa...

Men duu va fina! 😍😍