20 januari 2018

Skridskoåkning i ishallen

Igår var jag och hämtade barnen i skolan när de slutat och så åkte vi upp till ishallen där de hade allmänhetens åkning. Det var längesen vi var i ishallen och åkte. De senaste gångerna har vi varit på bandyplan. Rätt skönt att åka inne i ishallen. I början var det inte så mycket folk men det kom till rätt bra efter hand. Till sist var det nästan svårt att åka då det spelades hockey överallt på plan.

Hugo hittade några kompisar som han spelade hockey med medans Leah inte var så intresserad av det. Vi åkte och tränade på att stanna bland annat. Det behöver även jag träna på kan jag säga. Fast det är ju roligare att åka skridskor för varje gång. Känns som man blir liiite duktigare hela tiden. Inga stora framsteg, men en sån sak som att det dröjer längre innan jag får ont i fötterna är ju ett bra framsteg tycker jag:-)


Taggade för skridskoåkning! Leah ser nästan ut som en hockeyspelare med sin glugg mellan framtänderna.




Hade med mellanmål som vi tog en paus för och åt där inne i hallen.



Blev sen lite mer åkning innan hallen släktes ner och ismaskinen ville komma ut på plan. Med andra ord så var tiden slut för allmänhetens åkning så vi packade ihop oss och åkte hem.

Vi hade en mysig eftermiddag. Kan tänkas att vi gör om det någon mer fredag. Blev ett par timmars åkning i ishallen iallafall. De har mycket mindre tider för allmänheten inne i ishallen än på bandyplan, men just fredagseftermiddagar funkar ju då jag är ledig. Man får passa på att göra det roliga man kan av vintern och de aktiviteter som finns att göra nu:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: