11 mars 2013

Dagens lärdom

Få inte för dig att färga din utväxt när du är själv hemma med båda barnen. Speciellt inte efter att ha jobbat hela dagen och barnen i sin tur varit på dagis hela dagen. Och något mer att komma ihåg är att inte göra det i samband med att man lovat dottern att duscha och hon vägrar gå ur duschen när värkningstiden gått ut vilket resulterar i bråk och färg som får sitta i liite för länge och som i sin tur resulterar i inte så fin hårfärg.

Jävla idéer man får ibland alltså!

Pontus ska få agera frisör och försöka rädda det som går. Lyckas han inte får jag boka tid hos frissan. Jag ville ju gjort det hos frissan men hon hade ingen tid för det när jag var och satt om hårförlägningarna. Frissan säger då att det är inga problem att fixa själv hemma! Det går lika bra. Jo tjena...

Hårkatastrof i Ljungsäter idag.

Ta tillvara på dagens lärdom. Så slipper ni hamn i den situationen som jag är i nu. Gul randig hårbotten. Lika fult som det låter. Och nej inget bildbevis. Så modig är jag inte.

//Sofie

Inga kommentarer: