20 mars 2013

Jobbkväll

Har jag idag. Pontus slutar snart sitt jobb så vi inväntar att han ska komma hem. Har just ätit mellis med barnen.

Snön värker ner ute. Fy fan för detta jävla väder. Jag vill slippa att dra på barnen halva garderoben bara vi ska gå åka till affären. Jag vill slippa alla basiller som bara går runt, runt och runt. Slippa skotta fram bilen varje gång man ska iväg, slippa vara livrädd när man går i halkan, slippa allt krångel som kommer med snön! Nu har vi haft vinter i alldeles för många månader. VÅR TACK!

Så nu har jag fått gnälla lite på vädret. Känner mig allmänt gnällig och noll tålamod nuförtiden.Går tyvärr ut över barnen. Speciellt idag när jag planerat och få massa hushållssysslor gjorda och inget blir gjort pga att jag hela hela tiden blir avbruten av diverse saker så som toalettbesök, måleri, pusslande, bråkande syskon, hund som vill ut, hund som vill in, katt som är hungrig, katt som vill ut, katt som vill in, barn som välter ut ett helt paket mjölk över köksgolvet, pannan som ska tändas, tvätt maskin som är klar, smutsig tvätt som vill tvättas, lunch som ska lagas,pannan som ska ses till etc...

Har lyckats bädda alla sängarna i alla fall. Dammsugit övervåningen också. Och dammat tvrummet. Typ en puttefjutte del av allt jag tänkt få gjort idag...

Nehepp vila ryggen lite nu innan det är dags för jobb. Se vad ryggen tycker om att jobba. Känns bättre idag så jag hoppas att det ska gå bra. Ryggont och vårdyrke är ingen bra kombination:)

//Sofie

Inga kommentarer: