28 mars 2013

Påskkärringar


Idag så är det skärtorsdag! För er som missat:) Jag har jobbat heeeela dagen lång. Usch det var segt idag. 

Men när jag slutat så åkte jag och barnen iväg till blåkulla. Typ. Barnen hade fått klä ut sig till påskkärringar och sen åkte vi så det fick visa upp sig. Moster Elin fick besök på jobbet, morbror Erik hade gömt ägg i trädgården till dem och gammelmormor hade pengar som de fick att lägga i sina sparbössor. Deras små korgar var överfulla när vi kom hem. Nöjda barn. 

Nu är det påsk och ledighet. Jag jobbar dock ett dagpass imorgon men är ledig påskafton och påskdagen innan jag börjar jobb på annandag påsk igen. Så lite kul ska vi hitta på:) Förra året vid påsk var jag nyopererad så det blev inte så mycket firande för min del då. 

Eller firande. Jag vet inte hur mycket vi egentligen firar påsk. Vi är mest lediga och umgås med nära och kära och äter alldeles för mycket gott. Precis som övriga Sverige. Fast det är kanske det som är å fira påsk?:)

//Sofie

Inga kommentarer: