19 september 2017

Jag och tvätten

Barnen ligger i sina sängar och jag ska ta tag i att vika all tvätt. Tänk egentligen så mycket tid man lägger på tvätten. Var eviga dag ska det tvättas, hängas och torkas. Vika gör jag inte varje dag, det brukar snarare bli nån dag i veckan när allas korgar börjar bli för fulla. Då är det liksom dags att ta tag i det. Som nu ikväll.

Idag efter jobbet så blev det en sväng till gymmet. Värdelös tid att åka och träna på då det är som mest folk men det gick faktiskt riktigt bra idag. Skönt sen då jag kom hem samtidigt som Pontus och barnen.

Hugo hade med sig potatis hem igår som det själva odlat i skolan och sen skördat. Så dagens middag blev potatismos, gjorda på de goda potatisarna, med fiskpinnar till. Inte dumt alls:-)

Nej, nu finns det inget återvändo. Tvätten den ropar på mig. Ska se om det är något att kolla på tv:n samtidigt så går det lite lättare att vika.


//Sofie 

Inga kommentarer: