05 september 2017

Världens tröttaste dag

Igår var det en riktig måndag. Regnet öste ner hela dagen! Det gjorde att det blev mörkt ute så det kändes som dagen aldrig kom igång. Jag mådde i så där men orkade mig igenom dagen. Slutade halv fem men var inte hemma förrän straxt innan sex. Stannade till på apoteket för att hämta ut medicin till Ebbe. Han har fått utslag på huden vilket visade sig vara någon form av hudinfektion som ska behandlas ordentligt. Så efter gårdagens veterinär och apoteksbesök ekar plånboken rätt tom. Så jäkla dyrt! Men men, håller tummarna för att Ebbe ska bli bra!

När jag kom hem blev det matlagning och efter vi ätt stupade jag bokstavligt talat i säng. Somnade vid tjugo över sju och har sovit som en stock hela natten tills min klockan ringde vid halv sex. Känner mig faktiskt bättre efter alla dessa timmars sömn. Hoppas det får vara så, så kanske jag slipper ta Alvedon för att orka dagen på jobbet som jag fick göra igår.

//Sofie 

Inga kommentarer: